Monday, December 23, 2013

Inside Istanbul: Karaköy - Bando ve Naif Cafe

Bando

























Siz de benim kadar Karaköy'ü seviyorsanız bu postu okumanızı tavsiye ederim. Karaköy değişti, kimilerine
göre güzelleşti, kimilerine göreyse o kadar çok mekan doldu ki eski naif ve mütevazi havasını kaybetti. Ben
aslında her iki görüşe de katılıyorum ama bu semti sevmeye hala devam ediyorum. Sahilinden kalkan 
vapurlara bakmak, canım meze çekince rakı-meze yapmaya Karaköy Lokantası'na gitmek, akşamları 
tarihi yarımadayı ışıl ışıl buradan izlemek, Fransız Geçidi'nden geçerken nostaljiye kapılmak, 
Karabatak'ta sessiz sakin kitap okumak, Muhit'te taze naneli limonata içmek ve yeni açılan yerleri 
keşfetmek hoşuma gidiyor.

Bando

Geçenlerde Karaköy'e uzun zamandır gitmediğimi fark ettim. En son Dem'e gitmiştim çaylarını tatmaya...
Geçen hafta da, Bando'ya yolumuz düştü. Öncelikle şunu söylemeliyim; atmosferi çok tatlı. Kırmızı kareli
örtüleri, mutfağından gelen mis gibi kokuları, arkada çalan iyi müzikleri, antika piyanosu ve tiramisu tatlısı
beni kendine çekmeye yetti. Kahvaltısı da güzelmiş duyduğuma göre ama ben tiramisu tatlısına ve 
kahvelerine bayıldım. Fiyatları da diğer "Karaköy mekanlarına" göre oldukça uygun, aklınızda bulunsun!

-- Kemankeş Mah. Denizciler Sok. No: 2/A Karaköy

Naif


























Bir diğer uğradığım mekan da; girişindeki mavi tonlarıyla bizi Karaköy'ün havasından alıp Ege taraflarına
götüren, geniş ve ferah bir iç mimarlığa sahip Naif. Dekoru da bir o kadar eğlenceli, sizi ilk 5-10 dakika
boyunca incelemeye davet ediyor. Kurutulmuş biberler, duvarında asılı porselen tabaklar, ahşap dokusu...
Yemekleri oldukça lezzetli, çoğu Ege yöresine ait tanıdık tatlar. Kahvaltısını da sevdim fakat
favori kahvaltı mekanlarımın arasına ne yazık ki giremedi... (Bir ara bu listeyi de paylaşırım)

Naif


























Eğer karnınızı, yemeklerin malzemesinden ve doğallığından şüphe duymayacağınız bir mekanda doyurmak
isterseniz, Karaköy'deki Naif'e uğrayın.

-- Kemankeş Karamustafa Paşa Mah. Mumhane Cad. No:52

Ayrıca yolunuz Karaköy'e düşerse, tasarım dükkanı BrandZoo'ya uğramayı, Unter'de kokteyl içmeyi ve
Elipsis Galeri'nin sergisini gezmeyi unutmayın!
*Sonraki Karaköy postlarında da, Balthazar, Mums ve Wom Cafe hakkındaki düşüncelerimi paylaşacağım.

**
This Inside Istanbul column is for Turkish readers. I wrote about two cafes; Bando and Naif which are
both in the same neighborhood; Karaköy.


instagram / flickr  facebook


2 comments:

  1. Hope I get to go to both places when we visit Istanbul :) If the cafes have food as good as they look put my name on it, hahaha. I am discovering such cool places in Istanbul thanks to your blog!

    ReplyDelete
    Replies
    1. So please make you sure that you should travel asap and choose us for your voluntary guides!! Haha :)

      Delete

Thanks for sharing your thoughts with me!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...